2009. június 17., szerda

Mi a bajom?

Én tudom, hogy furcsa vagyok, és boldogtalan.
32 évesen észrevettem, hogy ha eszek akkor jobb kedvem lesz. Az öregek azt mondták cukros vagyok. Megnézettem magam orvossal, azaz vért vettek. Orvos azt mondta rendben van a vércukrom, eszegessek sűrűbben. Eddig ha kezd leesni a cukrom iszok valami édes üdítőt és jobban leszek. Voltam anno boldog is "mástól" ami mesterségesen váltja ki a boldogságot, de az nem megoldás.
És elolvastam ezt:


A cukor valójában drog
Agyunknak naponta 120 g cukorra van szüksége ahhoz, hogy egészségesen tudjon működni, és közérzetünk jó legyen. Azonban jobb, ha vigyázunk a csokoládészeletekkel és társaikkal! Ezek ugyanis függőséget okoznak, aminek következménye a rossz közérzet, rossz hangulat, és a teljesítményben jelentkező mélypontok. Inke Hochims elmagyarázza, hogy milyen folyamatok zajlanak ilyenkor agyunkban.
BIO: Ismert tény, hogy különösen a hölgyek válnak gyakran az édességek rabjává. Miért alakul ki a cukorfüggőség?
I. Jochims: A cukor többféle hatást fejt ki agyunkra, mivel egyszerre több ingerület-továbbító anyag termelését serkenti: Növeli a szerotoninszintet, ami által depresszió ellenes hatást gyakorol. Ugyanakkor fokozza a dopamin nevű anyag termelődését is, amely motiváltságunkat fokozza, és segíti az testi energiák mobilizálását. Az édes kristály ugyanakkor különféle, endorfinok néven ismert agyi hormon termelődését is serkenti, amelyek szintén a hangulatot, a megelégedettséget segítik elő, ugyanakkor fájdalomcsillapító hatást is gyakorolnak. A cukor rövidtávon szorongásoldó hatású is.
Minden anyag, amely a fentiekben említett anyagok termelését kiváltja agyunkban, drognak minősül és függőséget okoz. A cukor tehát biokémiai értelemben valódi drog, akkor is, ha ezt nem tudjuk róla, és nem drogként tekintünk rá. Mint minden drog esetében, itt is kialakul a hozzászokás jelensége: egyre nagyobb mennyiségre van szükségünk belőle, hogy kiváltsa a kívánt hatást, ugyanakkor hangulatunk, közérzetünk romlik, ha a droghoz nem jutunk hozzá. E tekintetben pedig, teljesen mindegy, hogy milyen édességről van szó. Az ún. bio-édességek sem védenek meg bennünket a függőségtől.
Itt folytatódik


Ui.: Nem vagyok nő, és nem vagyok dagadt sem, és tudom, hogy mitől lennék boldog: pénz, függetlenség, élet.

+ nekiálltam Magne B6-ot, multivitamint és halolajat szedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése