2011. április 24., vasárnap

A boldogság titka

Még régen elmélkedtem a boldogságról és boldogtalanságomról, most, hogy ismét /még mindig/ gödörben vagyok, így újból keresgettem, és találtam egy átfogóbb írást az egészről.
Így már tudom, miért is voltam boldogabb mikor katona voltam. Teljesen más életvitelem volt, ami segített boldoggá tenni. Szinte mindent űztem, cselekedtem ami elősegítette a boldogsághormonok termelődését.
Most nincs időm, lehetőségem semmire.
Plusz annyi primitív, kombináló, "okos" ember van, hogy elveszik a kedvem az élettől.




Szerotonin szint növelése:
Dopamin szint növelése:
Endorfin szint növelése:
Testedzés
Tejsavó fehérje
Szerelmi együttlét
B5-vitamin 
Folsav
B6-vitamin
A jóga és a meditáció
Napfény 
Ételek
Zene
Szerelem
Edzés, kocogás
Napfény, szolárium
Szerelmi együttlét
Csokoládé és a chili paprika
Nevetés
Zene
Meditáció


Bővebben:
A boldogság hormonjai - 1. rész: szerotonin
A boldogság hormonjai - 2. rész: dopamin
A boldogság hormonjai - 3. rész: endorfin

2014.09.02.
A B-vitaminokról általában
Ismerjük meg mások és magunk személyiségét

2015.05.25.
Újabb olvasmány. Én 4,5,6-al azonosulok.
Enneagram: személyiségtípusok, karakterek
EnneagramA kilenc személyiségtípus

2015.10.10.
Szükségletek amik boldoggá tesznek.
Maslow-piramis
Hetvenéves a Maslow-piramis




Bevallom voltak szép napjaim, de ritkán érzem, hogy az alapvető négy szükséglet teljesülne, pedig igazán csak akkor lennék boldog. Minél kevesebb teljesül annál boldogtalanabb vagyok. Jelenleg a második szinten érzem magam, de nyáron közel voltam a csúcshoz. Most egy másik idegen közegben mozgok ami nem kedvez az adottságaimnak. 


2015.12.12.

Brit idegtudósok felállítottak egy képletet. A kutatás vezetője összefoglalta a lényeget, méghozzá, hogy:
A boldogság nem annak függvénye, hogy a dolgok hogyan alakulnak, hanem hogy a vártnál jobban vagy rosszabbul.

2016.02.02.
Dopamin, dopamin és dopamin és a fenti táblázat. Tehát biokémia és a személyiség. De lehet, hogy ez a kettő össze is függ.
Van egy másik elmélkedésem ami kapcsolódhat ide is: A zárkózott szemelyiség
Mert a zárkózott személyiség fogékonyabb a negatív érzelmekre, mert állítólag kevesebb dopamint termel a szervezete. 

4 megjegyzés:

  1. Csak annyi ,hogy "Most nincs időm, lehetőségem semmire.
    Plusz annyi primitív, kombináló, "okos" ember van, hogy elveszik a kedvem az élettől." írással teljesen egyetértek.Sőt teljesen igaz rámnézve is .Sajnos.Mi a megoldás?

    VálaszTörlés
  2. Én változtattam az akkori életemen, de ez körülménytől és lehetőségektől függ.

    VálaszTörlés