Több éves fejlesztési fázis, a prototípusokkal megtett több millió tesztkilométer és a fejlesztésre, illetve a gyártás beindítására elköltött 2 milliárd euró után július 1-jétől megvásárolható az új Mercedes Actros. Új a dizájn, újak az Euro6-os motorok és a német mérnökök természetesen a váltót is átalakították az új erőforrásokhoz. Az új, legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak megfelelő motorral elméletileg többet kellene, hogy fogyasszon az Actros mint elődje.
Ezzel szemben a jelentősen javított aerodinamikának köszönhetően a modell kevesebbet fogyaszt a gyáriak ígérete szerint, mint a jelenlegi Mercedes Actros MP3. Természetesen az új motorok technikája is hozzájárul azért ehhez valamelyest, az X-Pulse névre keresztelt befecskendező-rendszernél nemcsak a befecskendezés nyomása, ideje és mennyisége variálható, hanem maga a befecskendezés folyamata is. Ezáltal jelentősen csökkent a motor nitrogén-oxid és koromkibocsátása, illetve az üzemanyag-felhasználása is.
Az új modell szervízintervalluma és a gyár által jelzett futásteljesítménye is nőtt, a teherautó elvileg gond nélkül megtesz majd 1,2 millió kilométert és csak 150 ezer kilométerenként kell vele meglátogatni a szakszervizt. Ezeken kívül újak az átdolgozott mechanikai és elektronikai részek is, mind a futóművön, mind a kormányzáson, mind pedig az elektronikai segédberendezéseken csiszoltak a mérnökök.
Az értékesítés két karosszériaváltozattal – nyergesvontató és platós teherautó, 421 és 510 LE közötti teljesítményekkel és hét különböző fülkével – melyből ötnek teljesen sík a padlózata – indul. kamionhirek.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése