2011. május 19., csütörtök

5. generácíós vadászrepülők 2011


Ezen repülőgépek ötvözik a negyedik generációs vadászrepülőgépek előnyös tulajdonságait, elsősorban a kiváló manőverezőképességet az alacsony észlelhetőséggel. Az észlelhetőség csökkentése miatt fegyverzetük egy részét beépített fegyvertérben hordozzák. Repülési tulajdonságaik elsősorban a hangsebesség felett (tartósan képesek a szuperszonikus sebességtartományban manőverezni, miközben sebességüknek csak kis részét veszítik el a manőverezés miatt) és alacsony sebességeknél (ezt a hajtóművekből kiáramló gázok irányának megváltoztatásával érik el, ez a tolóerő-vektorálás) jobbak a negyedik generációs társaiknál. Ezek a repülőgépek alkalmasak a hálózatalapú hadviselésre, azaz harc közben folyamatosan információkat osztanak meg egymással. A több forrásból (rádiólokátor, infravörös érzékelő, hálózat) érkező információt jelentős feldolgozás után, integráltan képesek a pilóta számára megjeleníteni, ezen képesség elnevezése a szenzorfúzió. /Wikipédia/

Melyik a jobb, kié lesz a légtér uralma? A már hadrendben álló Amerikai F22, vagy a tesztelés alatt álló Orosz PAK FA, ami 2010 jan.29.-én repült elösszőr, vagy csak az idén szűzrepülését teljesítő Kínai J-20 ? Az F22, 1997-ben repült elöszőr! Van egy kis lemaradás.


Képességek, angolul, pirossal jelölve a hátrány.
Náluk az F22 a nyerő, több itt!









A Kínaiak gépe már elavult, régi konstrukciónak tűnik a másik kettőhöz képest.
Az F-35 direkt nem lett említve.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése